قرنطینه ۲

شعر و یادداشت های شخصی

قرنطینه ۲

شعر و یادداشت های شخصی

دریا دلی کجا و ...

                                               یا هو

گاهی وقتا بعضی شعرها و یا مطالب ، میشه حدیث نفس آدم. هرگاه آدم بتونه با خوندن  یا گفتن یه شعر اون چیزی رو که در وجودش شکل گرفته و هیچ راهی برای ابرازش پیدا نمیکنه ، به راحتی عنوان کنه ، معنیش همینه که من میگم : حدیث ِ نفس ِ آدم.

نمیدونم با چیزای دیگه هم میشه به همین راحتی احساس رو بیان کرد یا نه؟ اگر چه مطمئنم هنر به معنای کلمه اش این توانایی رو داره و موسیقی و نمایش و .... هم راه هایی هستند برای ابراز تمنیّات درونی خالقشون ، ولی من به شخصه نهایت حد و مرز این توانایی رو در شعر می بینم.

به نظر من شعر ترکیبی ست از همه ی هنرها ، هم میتونه تصویر خوبی برای آدم بسازه و هم میتونه با یه وزن و موسیقی دلنشین تمایلات روحی ِ سازنده اش رو منتقل و احساسات ِ خواننده یا شنونده اش رو تحریک کنه.

شعر زیر ، از شاعر آزاده ، سیاوش کسرایی ، یه چنین احساسی در من ایجاد کرده....

 

  گفتم که بعد ازین

 

  در جان نهان کنم همه شور و شتاب ها .

 

  آرام همچو بحر ،

 

  توفان درون ِ سینه ی جوشان فرو کنم

 

                           پنهان کنم ز غیر ، همه التهاب ها .

 

  بگذارم این غمان ،

 

  تا آب ها بیفتد از آسیاب ها.

 

  اما

 

  با موج ِ درد ِ دوست ،

 

                دریا دلی کجا و دل ِ تنگ ِ من کجا ؟

 

  چون اشک ِ پرده در ،

 

  می شویم از دو دیده ی بی خواب ، خواب ها

 

 باز این منم به جای و همان پیچ و تاب ها ......

 

 

                                                              عاشق . 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد